טאי צ'י

 

צ’י קונג / טאי צ’י

לפני אלפי שנים, אחד מקיסרי סין רצה לחיות חיי נצח. הוא שלח את מיטב רופאיו ויועציו לחפש אחר שיטות אשר יאפשרו לו כן.חלקם חזרו עם ידע מהודו של תרגילים של תנועה ונשימה אשר מטפחים את הגוף והנפש. אומנם הקיסר לא חי חיי נצח אבל בזכותו החלו מתרגלים בסין סוג מסוים של יוגה שלאחר זמן מה יקראו לו צ’י קונג (צ’י=אנרגיה, קונג=תרגול).כיום ישנן כ-4500 שיטות צ’י קונג. שיטות מסוימות עוסקות בריפוי והן איטיות מאד ורכות מאד וישנן שיטות לוחמניות (ראו נזירי שאולין). הצ’י קונג הקלאסי הרפואי מומלץ לכל גיל. מיקאו אוסוי, מפתח שיטת הרייקי, תירגל צ’י קונג מגיל 4. אני ממליץ לקרוא את התרגום הניפלא של נמרוד קדם על צ’י קונג וריפוי סרטן.

טאי צ’י צ’ואן: הינו שילוב של אומנות לחימה וצ’י קונג. אנו מכירים את התמונות של הסינים בפארקים מתרגלים צ’י קונג בבוקר. הטאי משלב תנועה איטית עם נשימות וגמישות. ראו לינק ניפרד.