מדיטציות התבוננות וריכוז לטאי צ’י צ’ואן

מדיטציית התבוננות

מתוך האוקיינוס של המחשבות והתחושות, הבא עצמך לחוף ההתבוננות.

הבחן כיצד תשומת לבך נמשכת בין המחשבות לבין תחושות הגוף ומשם חזרה למחשבות.

התבונן כיצד תשומת לבך נמשכת למחשבות ולרגשות.

התבונן ללא תגובה או שפיטה, המיקוד שלך נע לאטרקציות מנטליות שונות של הדעת והגוף.

אפשר לנהר ההכרה של המחשבות והתחושות לעבור לפני נקודת המוקד של המודעות. אפשר את מעבר התחושות

והמחשבות,התבונן ואל תפעל בעקבות הדחפים של הדעת והגוף.

אפשר לתשוקה לעלות, ובכל זאת אל תפעל. התבונן בתגובותיך.

כמו כלב נובח או תינוק בוכה , הגוף והדעת יתמקמו ויחזרו לשקט.

מחוף ההתבוננות, תהנה מהשקט והחופש ממערבולות המים של הגאות הגועשת ומזרמי המים של אוקיינוס

המחשבות והתחושות.

 

מדיטציית ריכוז

ישר ואחד את הגוף למחשבה ואת המחשבה לרצון.תן פקודות מהרצון למחשבה, ומהמחשבה לגוף.

שלוט דרך הרצון, הסדר דרך המחשבה ופעל דרך הגוף.זהו הסדר הטבעי של הדברים.

שאף ונשוף דרך כוונה , הסדר את תחושת המלאות, הריקות וריקנות הריאות.

כמו כיוון של עדשות מצלמה, התאם את מוקד תודעתך דרך כוונה לנושא הנשימה.

הבחן מתי הנושא, נשימה, מתחיל לצאת ממוקד התודעה, ברגע זה אחוז באפשרות ליצור מוקד מחודש לנושא,

נשימה והשג אפילוריכוז ממוקד בהיר הרבה יותר.אפשר לרצון להסתדר, למחשבה לנהל ולגוף לעבוד.